Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

9 kwietnia 2019

Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo wielu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.