Co oznaczają bany i filtry Google
10 grudnia 2018
Posiadanie firmowej strony online wymaga jej efektywnego rozmieszczania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak nasze starania powodują pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania i strona może zostać dotknięta przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – dlaczego są tak niebezpieczne?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj kary, któremu może zostać poddana witryna internetowa. Jest to bezwzględne wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacząco komplikuje prowadzenie interesu. Zauważmy, że 90% odbiorców posiłkuje się Google, więc po zablokowaniu portalu wskaźnik naszych gości gwałtownie zmaleje. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co również źle wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją stosowane wprost przez załogę Google filtry ręczne oraz zakładane mechanicznie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Czy da się zlikwidować bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za zamieszczanie przesadnej liczby odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby usunąć ban od Google trzeba uprzednio prześwietlić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zatrudnić do tego fachową agencję SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z banem. Operacja może niestety potrwać do pół roku, należy więc trochę poczekać.