Produkcja filmów jako element działań marketingowych
24 marca 2021
Jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to znane wszystkim powiedzonko. Znajduje ono potwierdzenie także w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Na początku były to wyłącznie zdjęcia, jednak razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a następnie internetu oraz telewizji, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś klipy stanowią jeden filarów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – zarówno jeśli idzie o kształtowanie wizerunki marki, reklamę nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim różnorodność ich form, między którymi bez trudu można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne używają ich do promocji?
Najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, które są przydatne podczas promocji marki są spoty reklamowe. Dobrze kojarzymy je z telewizji, ale ostatnio istotnym kanałem ich rozpowszechniania stał się także internet – często napotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, dodatkowo powszechnym zabiegiem jest nadawanie ich w tramwajach i autobusach. Trzeba wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią taktyki tworzenia właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – między innymi te zajmujące się reklamą regionów lub miast, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To instrument przydający się doskonale do przedstawienia postępów wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy hoteli czy autostrad), powabu danego miejsca bądź szczegółów działaniach mających za zadanie wsparcie potrzebujących. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące rodzajem sprawozdania z różnych imprez branżowych.
Przygotowanie filmów eventowych powierz doświadczonej ekipie
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała przewidywane wyniki, powinny one cechować się wysoką jakością. Toteż produkcję filmów należy zlecić wypróbowanej, profesjonalnej firmie. Rangę usług oferowanych przez konkretne studio zilustruje nam jego portfolio. Równie ważne jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie ciekawych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.