Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

31 sierpnia 2022

Poznaj dalsze szczegóły o private blog network.

By konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – łatwe zdobywanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są na ogół stosowane jako komponent złożonej strategii reklamowej, co wypada silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu firm bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, godne uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z inwestycjami, prawem, bieżącymi informacjami czy medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO