Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

20 stycznia 2019

Więcej informacji o pozycjonowaniu stron Kraków

Funkcjonują 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Bałuty”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Drugi rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki stosownemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG Q60 niebieski,
– buty Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Tłusty Czwartek czy koncert popularnego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej powinno się zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny internetowej.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]